OHJELMA
Tässä ajankohtaisessa koulutuksessa pureudutaan markkinointiviestinnän juridisiin reunaehtoihin kestävän brändin rakentamisessa. Käymme läpi mm. EU:n vihreän siirtymän kuluttajansuojadirektiivin vaikutukset markkinointiin, ympäristömerkkilainsäädännön asettamia edellytyksiä (mm. Ecolabel-merkinnän kriteerit) sekä vastuullisuusväittämien sääntelyä kuten viherväittämädirektiivin tämänhetkistä tilannetta. Koulutuksen myötä saat juridista ymmärrystä siitä, miten organisaatiosi voi viestiä kestävyydestä läpinäkyvästi, eettisesti ja lainmukaisesti.
Sisältö: n. 2 h
Vastuullisen markkinointiviestinnän juridiset ulottuvuudet
- Kestävä brändi juridisesta näkökulmasta
- Markkinointia ohjaava sääntely Suomessa ja EU:ssa
- Vihreän siirtymän kuluttajansuojadirektiivin sisältö ja vaikutukset sekä viherväittämädirektiivin tilannetta
- Ecolabel ja muut ympäristömerkinnät
Kouluttajana toimii asiantuntija Silva Peltola, Roschier.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
