
Vastuut, ulkopuoliset järjestelyt ja muut hankalat liitetiedot
Liitetiedot ovat suomalaisissa, muiden kuin pörssiyritysten, tilinpäätöksissä aina olleet niukat, mutta vaatimattomat. Suomen yrityskentässä suurin […]
ESGpalvelu kokoaa yhteen kestävyysraportoinnissa ja vastuullisuudessa tarvittavan tiedon.
Säännöllisesti päivittyvä tietopalvelu jokaiselle osakeyhtiön tilinpäätöksen parissa toimivalle.
Maija Sillanpää, koulutuspäällikkö
ST-Akatemia
Meillä eletään muutosten syksyä. Olemme avanneet uudet verkkosivut, haastaneet itsemme somen ja videoiden maailmaan sekä ponnistaneet digikehityksessä ison askeleen uudella online-palvelullamme. Lisäksi käynnissä on meidän mittakaavallamme suuri järjestelmäuudistus. Punaisena lankana kaikkien uudistustemme taustalla on yksi valtava muutos. Se on tapahtunut ajattelutavassamme. Olemme ymmärtäneet, että sosiaalisella aikakaudella tehtävänämme on palvella. Somessa, verkossa, puhelimessa ja koulutuksissa.
Muutos vaatii paljon ja olemme vasta alussa – valmiina jatkamaan ja kehittymään yhdessä valitsemallamme tiellä. Upeinta on ollut huomata innostus, jota muutos on meillä herättänyt. Muutoksen pelkoa ei ole ilmassa, vaikka vauhti on välillä hengästyttävän nopeaa. Meidän haasteemme muutoksessa on pienelle toimijalle tyypillinen. Mistä resurssit muutokseen? Meillä ei ole erillistä kehitystiimiä vaan uudistusten on löydettävä paikkansa päivittäisen tekemisen rinnalla. Asenne on kuitenkin oikea ja muutostarve aidosti ymmärretty, joten olen varma, että pystymme uutta oppimalla pysymään mukana kiihtyvässä kehityksessä. Muutos edellyttää selkeää viestintää, jatkuvaa toistoa ja yhdessä tekemistä. Innostamisesta ja innostumisesta onkin tullut yhteinen tapamme, kun vaihdamme säännöllisesti onnistumisen kokemuksia uudistuneista toimintatavoistamme.
Yhdessä olemme pohtineet, mitä me oikeasti haluamme olla. Vastaus oli yllättävänkin yksinkertainen: helposti lähestyttäviä. Sitä me haluamme. Haluamme asiakkaidemme kokevan, että meidän kanssamme on helppoa asioida ja keskustella. Esimerkkinä uudistuvista toimintatavoistamme on uusi online-palvelumme ja siihen liittyvä henkilökohtainen käyttäjätuki. Asiakkaamme eivät jää yksin kysymystensä kanssa.
Olemme yhdessä kulttuurimuutoksen tiellä, jossa muutamme tekemistämme palvelulähtöisemmäksi. Ole siis rohkeasti meihin yhteydessä – me haluamme auttaa! Tai kenties me soitammekin sinulle päin.
Olemme tukenasi – kysy rohkeasti!
Lisää si Arvonmääritysten merkitys yritystoiminnassa tuntuu vain jatkavan kasvuaan. Omassa työssäni PwC:llä tarve määrittää arvo […]
Timo Partanen: Vaikka osakeyhtiön veroilmoitus perustuukin pitkälti yhtiön tilinpäätökseen, on verotuksen ja kirjanpidon välillä lukuisia eroja, jotka on osattava huomioida veroilmoitusta laadittaessa.
Riitta Laine: Mitkä tekijät kasvattavat tilintarkastukseen kuluvaa aikaa? Tilintarkastukseen käytetty aika vaikuttaa hintaan.
Liitetiedot ovat suomalaisissa, muiden kuin pörssiyritysten, tilinpäätöksissä aina olleet niukat, mutta vaatimattomat. Suomen yrityskentässä suurin […]
Yritysvastuu ja siihen liittyvä olennaisuus riippuu yrityksestä, toimialasta, toimintaympäristöstä ja ajasta jossa olemme. Olennaisuusarviointi tuo […]
Yrityksiltä edellytettävän ilmastonmuutokseen liittyvän tiedon ja raportoinnin määrä kasvaa voimakkaasti lähivuosina. Lisääntyvän lainsäädännön lisäksi erityisesti […]
Pe 17.11.2023 klo 9.00-11.00
Päivitys- ja kirjoittajatiedot
Rakennamme luottamusta. Tahdomme kehittää taloudellista raportointia ja sinun sekä muiden talouden ammattilaisten osaamista.