ST-Akatemia hyppäsi digiaikaan

Minttu Sallinen: Lanseerasimme eilen uudet www-sivumme ja siinä samalla avasimme ST-Akatemian online-palvelun. Siirtämällä tilinpäätösmallimme sekä

Minttu Sallinen, julkaisupäällikkö, ST-Akatemia

Lanseerasimme eilen uudet www-sivumme ja siinä samalla avasimme ST-Akatemian online-palvelun. Siirtämällä tilinpäätösmallimme sekä muun ammattikirjallisuutemme digiaikaan vastasimme kustannusalan murrokseen ja nykypäivän vaatimuksiin: nopeammin, tehokkaammin ja ajantasaisesti.

Kustannusalaa on jo lähes vuosikymmenen ajan ravistellut alan historian suurin murros, joka ei ole voinut jäädä keneltäkään huomaamatta. On nähty ulosmarsseja, jäätäviä yt-neuvotteluja, irtisanomisia sekä tuohtuneita kirjailijoita. Digiaikaan siirtyminen ei ole käynyt helposti keneltäkään – ei edes niiltä suuremmilta toimijoilta.

Myös ammattikirjallisuutta murros on ravistellut voimakkaasti. Painetun kirjan käyttöliittymä toimi vuosisatoja asiantuntijoiden tukena, mutta nykymaailmassa se henkii jo lähes pysähtynyttä aikaa. Työelämän vaatimusten kiristyessä nopeus ja tehokkuus ovat korostuneet, ja näihin vaatimuksiin erilaiset digitaaliset palvelut vastaavat. Esimerkiksi online-palvelun kattavat hakuominaisuudet ja päivittyvät sisällöt tuovat tehokkuutta talouden ammattilaisten työhön. Myös fyysinen työympäristö on muuttunut. Työpisteettömässä toimistossa oma kirjahylly on enää kulunut vitsi – nyt kirjahyllyn on mahduttava läppärille.

Näihin työelämän vaatimuksiin pyrimme uudella online-palvelullamme vastaamaan ja uskon, että myös onnistumme. Kaiken perusta on kuitenkin luotettava tieto – tätä vaatimusta ei mikään murros tule heilauttamaan. Meillä luotettavan tiedon taustalla ovat ne lukuisat asiantuntijat, jotka vastaavat julkaisujemme asiasisällöstä. Suuri kiitos heille.

Punaisen kuningattaren hypoteesin mukaan on juostava pysyäkseen edes paikoillaan. Tämä kuvannee enemmän kuin hyvin digikehitystä. On mahdotonta sanoa, mitkä ovat digitalisaation mahdollisuudet tai vaatimukset kolmen vuoden päästä. Siksi katsonkin uutta online-palveluamme nöyrin mielin – jatkuvan asiakkaiden kuuntelun ja palvelun kehittämisen täytyy olla keskiössä. Olemme vasta alussa.

Lisää samasta aiheesta

Uutiset

Haemme myynti- ja asiakkuusvastaava

Haemme joukkoomme uutta kollegaa vastaamaan digitaalisten ratkaisujen ja koulutuspalvelujen myynnistä yritysasiakkaillemme. Myynti- ja asiakkuusvastaavana tehtävänäsi […]
Lue lisää
Blogit

Maksuttomat ESG-webinaarit

Kestävyysraportointi kiinnostaa, mutta mistä kannattaa lähteä liikkeelle, jotta saa perustason osaamisen kuntoon? ESGpalvelu tuo maksuttomat […]
Lue lisää
Blogit

Ennätysmäärä valmistuneita ESG-varmentajia

Kolmatta kertaa järjestetty ESG-valmennusohjelma on jälleen päättynyt menestyksekkäästi. Tänä vuonna valmennusohjelmasta valmistui ennätykselliset 240 henkilöä, […]
Lue lisää

Lisää samasta aiheesta

Poimintoja ST-Akatemian tuotteista ja palveluista

Shopping Cart
Scroll to Top