OHJELMA
Koulutuksessa saat käsityksen siitä, kuinka ESG-periaatteet ja markkinointi voivat yhdistyä tehokkaaksi voimaksi yrityksen brändin rakentamisessa ja kilpailuedun saavuttamisessa.
Intro: Johdatus aiheeseen – koulutuksen tavoite
Markkinointia ohjaava sääntely – Mikä on viherpesua?
- Markkinointia ohjaava sääntely Suomessa ja EU:ssa
- Mitä muutoksia EU:n viherpesudirektiivi ja virherväitteitä koskeva direktiivi tuovat mukanaan?
- EU-ympäristömerkkiasetus (Ecolabel) ja muita ympäristömerkkejä
Silva Peltola, Roschier
Mikä on ESG?
- ESG, Kestävyys vai Vastuullisuus – termit tutuiksi
- ESG:n merkitys liiketoiminnassa
- Esimerkkejä hyvistä ESG-käytännöistä
- Kestävän kehityksen periaatteet ja ympäristövastuut (E)
- Sosiaalinen vastuu (S), hyvä hallintotapa (G) ja sidosryhmäsuhteet
Timo Rantanen, Rauta Sustainability Services
Kestävyysraportti vs. Vapaaehtoinen vastuullisuusraportti
- Mitä ero on kestävyysraportilla ja vapaaehtoisella vastuullisuusraportilla?
- Mittarit – Mikä on todennettavaa ja varmennettavaa
- Esimerkkejä hyvistä raporteista
Timo Rantanen, Rauta Sustainability Services
Pidätämme oikeuden muutoksiin.