ESG ja markkinointi

Katsottavissa 31.5.2025 saakka
Kesto: 3 h
Kategoria: 
  • Kestävä liiketoiminta
OHJELMA

Koulutuksessa saat käsityksen siitä, kuinka ESG-periaatteet ja markkinointi voivat yhdistyä tehokkaaksi voimaksi yrityksen brändin rakentamisessa ja kilpailuedun saavuttamisessa.

Intro: Johdatus aiheeseen – koulutuksen tavoite

Markkinointia ohjaava sääntely – Mikä on viherpesua? 

  • Markkinointia ohjaava sääntely Suomessa ja EU:ssa
  • Mitä muutoksia EU:n viherpesudirektiivi ja virherväitteitä koskeva direktiivi tuovat mukanaan?
  • EU-ympäristömerkkiasetus (Ecolabel) ja muita ympäristömerkkejä

Silva Peltola, Roschier

Mikä on ESG? 

  • ESG, Kestävyys vai Vastuullisuus – termit tutuiksi 
  • ESG:n merkitys liiketoiminnassa 
  • Esimerkkejä hyvistä ESG-käytännöistä 
  • Kestävän kehityksen periaatteet ja ympäristövastuut (E) 
  • Sosiaalinen vastuu (S), hyvä hallintotapa (G) ja sidosryhmäsuhteet 

Timo Rantanen, Rauta Sustainability Services

Kestävyysraportti vs. Vapaaehtoinen vastuullisuusraportti 

  • Mitä ero on kestävyysraportilla ja vapaaehtoisella vastuullisuusraportilla? 
  • Mittarit – Mikä on todennettavaa ja varmennettavaa 
  • Esimerkkejä hyvistä raporteista 

Timo Rantanen, Rauta Sustainability Services

Lisätietoa koulutuksesta

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Shopping Cart
Scroll to Top