Muutoksessa: Sosiaalinen aikakausi ja uudenlainen palveluasenne

Meillä eletään muutosten syksyä. Olemme avanneet uudet verkkosivut, haastaneet itsemme somen ja videoiden maailmaan sekä

Maija Sillanpää, koulutuspäällikkö
ST-Akatemia 

Meillä eletään muutosten syksyä. Olemme avanneet uudet verkkosivut, haastaneet itsemme somen ja videoiden maailmaan sekä ponnistaneet digikehityksessä ison askeleen uudella online-palvelullamme. Lisäksi käynnissä on meidän mittakaavallamme suuri järjestelmäuudistus. Punaisena lankana kaikkien uudistustemme taustalla on yksi valtava muutos. Se on tapahtunut ajattelutavassamme. Olemme ymmärtäneet, että sosiaalisella aikakaudella tehtävänämme on palvella. Somessa, verkossa, puhelimessa ja koulutuksissa.

Muutos vaatii paljon ja olemme vasta alussa – valmiina jatkamaan ja kehittymään yhdessä valitsemallamme tiellä. Upeinta on ollut huomata innostus, jota muutos on meillä herättänyt. Muutoksen pelkoa ei ole ilmassa, vaikka vauhti on välillä hengästyttävän nopeaa. Meidän haasteemme muutoksessa on pienelle toimijalle tyypillinen. Mistä resurssit muutokseen? Meillä ei ole erillistä kehitystiimiä vaan uudistusten on löydettävä paikkansa päivittäisen tekemisen rinnalla. Asenne on kuitenkin oikea ja muutostarve aidosti ymmärretty, joten olen varma, että pystymme uutta oppimalla pysymään mukana kiihtyvässä kehityksessä. Muutos edellyttää selkeää viestintää, jatkuvaa toistoa ja yhdessä tekemistä. Innostamisesta ja innostumisesta onkin tullut yhteinen tapamme, kun vaihdamme säännöllisesti onnistumisen kokemuksia uudistuneista toimintatavoistamme.

Yhdessä olemme pohtineet, mitä me oikeasti haluamme olla. Vastaus oli yllättävänkin yksinkertainen: helposti lähestyttäviä. Sitä me haluamme. Haluamme asiakkaidemme kokevan, että meidän kanssamme on helppoa asioida ja keskustella. Esimerkkinä uudistuvista toimintatavoistamme on uusi online-palvelumme ja siihen liittyvä henkilökohtainen käyttäjätuki. Asiakkaamme eivät jää yksin kysymystensä kanssa.

Olemme yhdessä kulttuurimuutoksen tiellä, jossa muutamme tekemistämme palvelulähtöisemmäksi. Ole siis rohkeasti meihin yhteydessä – me haluamme auttaa! Tai kenties me soitammekin sinulle päin.

Olemme tukenasi – kysy rohkeasti!

Lisää samasta aiheesta

Asiakaskokemukset

ESG-R-asiantuntija esittelyssä: Eero Laulainen

ESG-R-asiantuntija esittelyssä: Eero Laulainen | Eero kuvailee itseään ”jokapaikanhöyläksi” – eikä suotta. Eeron laaja osaaminen […]
Lue lisää
Asiakaskokemukset

ESG-R-asiantuntija esittelyssä: Maija Laurikkala-Dewes

ESG-R-asiantuntija esittelyssä: Maija Laurikkala-Dewes | Maijalla on värikäs ja mielenkiintoinen työhistoria, jonka kaikissa käänteissä kestävyys […]
Lue lisää
Asiakaskokemukset

ESG-R-asiantuntija esittelyssä: Emmi Haljoki

ESG-R-asiantuntija esittelyssä: Emmi Haljoki | Kestävyysraportointi on kuuma aihe – erityisesti viimeaikaisten uutisten takia. Toiset […]
Lue lisää

Lisää samasta aiheesta

Poimintoja ST-Akatemian tuotteista ja palveluista

Shopping Cart
Scroll to Top